Flere og flere museer laver udstillinger for børn

Har du et ønske om at tage dine børn med på museer og til udstillinger, kan du glæde dig over, at der hele tiden kommer mere og mere fokus på at lave udstillinger for netop børn på de danske museer.

I Danmark er vi heldigvis utroligt gode til at gøre mange af vores museer interessante for børnefamilier. Det skal ikke være så tørt og kedeligt at gå på museum, og vælger du en udstilling for børn, kan du være sikker på, at det vil blive et hit for de små i familien.

Perfekte sted at tage hen i ferien

At tage på et museum med dine børn i ferien er det perfekte sted at få en god dag til at gå. Du kan snildt få mange timer til at gå på et museum, især hvis der er mange gode og interessante ting for børnene at lave.

Er der en dag i ferien, som I endnu ikke har fået fyldt ud med en god idé, kan det jo være at finde en udstilling i børnehøjde på et museum i nærheden af, hvor I bor.

Hold øje med nye udstillinger online

Hvis du gerne vil være sikker på at følge med i, hvornår der kommer nye udstillinger for netop børn på de danske museer, kan det være en god idé at gå ind og følge dem på de sociale medier eller at tilmelde dig deres nyhedsbreve på deres respektive hjemmesider.

På den måde kan du hele tiden holde dig opdateret med, hvornår der kommer nye udstillinger, og du kan nemt se op til bl.a. ferier, hvilke museer der kommer til at have udstillinger for de mindste i løbet af den ferie.

Behøver ikke at være dyrt

En af fordelene ved at tage børnene med på museum er også, at det langt fra er den dyreste aktivitet, du kan lave med dem. Ofte kommer børn faktisk gratis ind på mange af landets museer, og selv hvis det koster penge, er det i den grad en pris, der er til at have med at gøre.

Så du skal ikke være bange for, at du bliver ruineret, hvis du har tænkt dig at tage dine børn med på museum en dag. Med hele familien kommer det måske til at koste et par hundrede kroner, så det er ikke galt for mange timers god underholdning.

Mange forskellige museer at vælge imellem

Når du vil på museum med dine unger, er det godt at være klar over, at der er mange forskellige museer at vælge imellem. Og der kan være stor forskel på underholdningsværdien for de mindste, alt afhængig hvilket museum I vælger at besøge lige netop den dag, hvor I skal afsted.

Derfor kan det være smart at kigge godt og grundigt på deres nuværende udstillinger, så du kan være sikker på, at der er noget for de mindste også, så de ikke bare kommer til at kede sig i fire timer, mens I er der. Den info kan du altid finde på museernes hjemmesider.

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *