Inviter konfirmanden med på museum

Skal du snart til en konfirmation hos en konfirmand, der er glad for kunst, kan du jo med fordel vælge at invitere konfirmanden med på museum.

Det kan være din gave til den unge konfirmand, som kommer ud og får en oplevelse af de helt store, når du inviterer vedkommende med på museum eller med til en udstilling. Der er jo en masse forskelligt at vælge imellem, så du kan med garanti finde et museum, som lige  vil passe ind i konfirmandens smag.

Unge kan også være kunstinteresserede

Du skal ikke tage fejl af, at bare fordi en lang række unge måske ikke interesserer sig for kunst, er der stadig en god andel af dem, der fra en tidlig alder finder interesse i kunst, og som måske også selv en dag ønsker at springe ud som kunstnere, eller som måske allerede har lavet sine første malerier.

Du skal naturligvis være sikker på, at det vil være en gave, der vil falde i god jord hos konfirmanden. Ikke alle konfirmander vil sætte pris på et museumsbesøg. Det skal gerne være interessant for konfirmanden.

Find det rette museum eller den rette udstilling

Langt hen af vejen gælder det jo også bare om at finde et museum eller en udstilling med et tema, der er interessant for den unge konfirmand. Selvom vedkommende måske har udvist en eller anden form for interesse i kunst, er det ikke ensbetydende med, at alle museer og udstillinger er lige interessant.

Så hvis du kan finde noget sjovt, anderledes og alternativt til det almindelige og grå museum, som mange unge mennesker frygter at skulle besøge i frygt for at dø af kedsomhed, kan det være en kæmpe fordel. Så du skal lave din research ordentligt, når du skal finde det rette sted at besøge.

Har du styr på alt til konfirmationen?

Hvis du selv skal stå for at arrangere konfirmationen, kan det være en god idé at tjekke op på, om du nu også har styr på alt til den store dag. Har du fået lavet en tip en 13’er spørgsmål, har du fået skrevet sangen eller talen?

Der er meget, der skal være styr på denne dag, og derfor er det også en god idé at gå i gang med at planlægge den i god tid, så du ikke i sidste øjeblik står med noget, der endnu ikke er kommet styr på.

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *